MAST_Categories_Sponsor-uitgelicht

Meer over onze nieuwe sponsor Regio-Glasvezel.

Regio-Glasvezel is shirtsponsor van ons G-team. Om jullie inzicht te geven wat Regio-Glasvezel precies doet, kunnen jullie hieronder een interview met Teun van der Nat (directeur Regio-Glasvezel) lezen. Teun legt uit wat Regio-Glasvezel doet en wat de reden is dat zij graag sponsor van IJsselvogels willen zijn.

Kunt u voor onze leden die uw bedrijf niet kennen uitleggen wat Regio-Glasvezel doet?

Regio-Glasvezel beweegt zich in de telecommunicatiemarkt op het segment van vaste infrastructuur met als informatiedrager een glasvezelnetwerk. Regio-Glasvezel voorziet bedrijven en bedrijventerreinen van breedbandverbindingen op basis van een zelfbedachte en inmiddels bewezen formule. Wij houden ons primair bezig met ontwerp, aanleg, beheer en exploitatie van zakelijke glasvezelinfrastructuur. Onze kennis, slimme aanleg, vraagbundeling en focus op het MKB maakt, dat wij ook op kleinere schaal tegen aantrekkelijke tarieven glasvezelnetwerken kunnen aanleggen en aanbiedingen aan het bedrijfsleven voor aansluiting en dienstenlevering kunnen doen. Het bedrijf is gevestigd in Hendrik-Ido-Ambacht en heeft een drietal medewerkers. Er zijn nu een 5-tal netwerken in beheer en exploitatie. Dit aantal zal zich op korte termijn uitbreiden met glasvezelnetwerken op nog een viertal bedrijventerreinen.

Wat onderscheidt Regio-Glasvezel van haar concurrenten?

Wat Regio-Glasvezel uniek maakt is dat zij onafhankelijk van de grote marktpartijen in de telecommunicatiemarkt op basis van de behoefte van klanten projecten ontwikkelt. Vervolgens zelf de netwerken financiert, beheert en exploiteert. De klanten zijn verder vrij te kiezen voor een dienstenleverancier en dit houdt in dat er sprake is van een open netwerkstructuur. Regio-Glasvezel verzorgt de netwerkaansluiting en doet zaken met alle groet telecommunicatiebedrijven. Binnen het landelijk aanbod zoekt Regio-Glasvezel samen met de klant op basis van de behoefte van de klant naar de beste propositie voor de klant.

Welke relatie heeft Regio-Glasvezel met IJsselvogels?

De directeur van Regio-Glasvezel is getrouwd met Petra van der Nat. Petra traint en coacht samen met een groep enthousiaste meiden de afdeling G-korfbal van IJsselvogels. Na het bericht dat de huidige sponsor na jarenlange actieve sponsoring zou stoppen, was het contact snel gelegd.

Waarom vindt u het belangrijk om een club als IJsselvogels te sponsoren?

In het algemeen ben ik van mening dat het belangrijk is dat het bedrijfsleven iets terug doet voor de maatschappij en sponsoring leent zich hiervoor bij uitstek. Zeker in de periode dat de subsidietrajecten onder druk staan, het de wens van de besturen van verenigingen is om de contributies betaalbaar te houden en sport nog steeds een belangrijke sociale functie in onze maatschappij inneemt. Voor ons “high-tech” bedrijf is een mogelijkheid om de G-korfbal van IJsselvogels te sponsoren een passende kans om te voldoen aan onze visie inzake sportsponsoring en het ondersteunen van de vereniging.

MASTER_sponsors_600x195_0000s_0095_regio-glasvezel